Thomson Reuters Foundation

Inform - Connect - Empower

Qatar's Al Jazeera accuses Egypt of expropriation, files $150 million claim

Source: Reuters - Mon, 28 Apr 2014 13:04 GMT
Author: Reuters
med-dev
Tweet Recommend Google + LinkedIn Email Print
Leave us a comment

LONDON, April 28 (Reuters) - The pan-Arab satellite network Al Jazeera served Egypt with a $150 million compensation claim on Monday for what it called damage to its business inflicted by Cairo's military rulers, a lawyer acting for the Qatar-based channel said.

He told Reuters that Egypt had waged a "sustained campaign" against the broadcaster and its journalists since the army toppled Islamist President Mohamed Mursi in July last year. Cairo had six months to settle the claim, filed in the context of a bilateral investment treaty, or face a tribunal, he said.

"Al Jazeera invested substantial sums in Egypt," said Cameron Doley of London law firm Carter-Ruck. "The effect of this recent campaign by the military government is that this investment has been expropriated. Egypt is bound by international law to pay Al Jazeera just and effective compensation." (Reporting by Andrew Osborn; Editing by Mark Heinrich)

We welcome comments that advance the story through relevant opinion, anecdotes, links and data. If you see a comment that you believe is irrelevant or inappropriate, you can flag it to our editors by using the report abuse links. Views expressed in the comments do not represent those of the Thomson Reuters Foundation. For more information see our Acceptable Use Policy.

comments powered by Disqus